ورود موج جدید بارندگی به کشور از فردا یکشنبه | پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی در هفته جاری (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات جدید از زلزله در اردبیل (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) زلزله اردبیل را لرزاند (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارز ویژه سفر حج در خراسان رضوی از فردا کجا توزیع می شود؟ + آدرس جنازه چهار نفر در یک مجتمع مسکونی در خرم‌آباد کشف شد آغاز عرضه ارز ویژه سفر حج از فردا (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارسال اطلاعات نسخ دارویی بیمه‌شدگان تامین اجتماعی برای پرداخت بیمه‌های تکمیلی پبش‌بینی هواشناسی خراسان‌رضوی و مشهد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) | آغاز روند نسبی افزایش دما از امروز در استان جزئیات افزایش حقوق، عائله‌مندی و حق‌مسکن بازنشستگان تأمین‌اجتماعی اعلام شد | افزایش حقوق‌های اردیبهشت چقدر است؟ فرصت دانشگاهیان برای ثبت نام یارانه اعتباری خرید کتاب + جزئیات کلاهبرداری هزار میلیاردی از ۱۴۶ نفر در پوشش پیش‌فروش خودرو در کرمانشاه (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس پلیس راهور فراجا: رقم جرائم رانندگی فعلا تغییر نکرده است تا پلیس + ۱۰ نروید؛ آنلاین خلافی بگیرید! کاهش آمار ازدواج به‌دلیل پیری جمعیت | افزایش زایمان زیر ۲۴ سال دستگیری ۳ شکارچی غیرمجاز در مشهد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | اعتراف متهمان شبکه‌های فریب و قاچاق دختران در پرونده «سرویس اسکورت» دستگیری زن سارق طلا از کودکان در بیمارستان‌های مشهد + عکس ادامه واریز مستمری و حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | زمان دقیق پرداخت معوقات حقوق فروردین مشخص شد خسارات ناشی از بارش‌های اخیر در خراسان‌رضوی بیش از ۷۵۰ میلیارد تومان است انفجار شدید ساختمان مسکونی در خیابان قائم احمدآباد مشهد + فیلم و جزئیات (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

پلیس درباره ایجاد اکانت‌های غیرواقعی در شبکه شاد هشدار داد

  • کد خبر: ۸۴۵۱۳
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸
پلیس درباره ایجاد اکانت‌های غیرواقعی در شبکه شاد هشدار داد
رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا در پی ایجاد اکانت‌های غیرواقعی در شبکه شاد به هموطنان هشدار داد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به امکان عضویت بدون محدودیت کاربران غیر دانش آموز و معلم در اپلیکیشن شاد، اظهار کرد: سازوکار عضویت در اپلیکیشن شاد مانند بقیه پیام رسان‌ها است و هر فردی با معرفی یک شماره موبایل می‌تواند وارد فضای شاد شود و تنها سازوکار احراز هویت معتبر در این اپلیکشین عضویت در گروه‌های کلاسی با استفاده از کدملی دانش آموز است که متاسفانه این فرآیند هم امکان دورزدن توسط مجرمان را دارد و بعضا مشاهده می‌شود که افرادی به عنوان با سرقت هویت دانش آموزان در کلاس‌های درس حاضر می‌شوند و مشکلاتی را برای کلاس فراهم می‌کنند.

سرهنگ رجبی ضمن هشدار درباره فعالیت برخی از افراد سودجو در اپلیکیشن شاد و ایجاد مزاحمت با حساب‌های کاربری جعلی برای کاربران، تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که فرآیند فعلی احراز هویت به وجود آورده این است که افراد در شبکه شاد با جعل هویت پشتیبان شاد و یا عناوین مختلف با دیگر دانش آموزان ارتباط می‌گیرد و بعضا در برخی مواقع با هک کردن حساب کاربری دیگر دانش آموزان در اپلیکشین شاد مشکلاتی مانند سرقت اطلاعات، ایجاد مزاحمت و آزار و اذیت اینترنتی را رقم می‌زنند.

وی ضمن هشدار بابت حساب‌های کاربری جعلی که تحت عنوان پشتیبان در حال فعالیت در شبکه آموزش دانش آموزی هستند، تاکید کرد: مجرمان تحت عناوین مختلفی اعم از رفع مشکل، احراز هویت و ...، کد احراز هویت دانش آموزان را در اپلیکیشن شاد دریافت می‌کنند و در ادامه اقدام به اجرای مقاصد مجرمانه خود می‌کنند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا ضمن ابزار نارضایتی از وضعیت رسیدگی پشتیبان شاد به گزارش‌های ارسالی و تعامل این مجموعه با پلیس فتا اظهار کرد: دانش آموزان به هیچ عنوان کد‌های هویتی خود در شاد را در دسترس افراد ناشناس نگذارند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را به بخش مرکز فوریت‌های سایبری سایت پلیس فتا به نشانی csirc . cyberpolice . ir یا کانال پلیس فتا در شبکه شاد با آی دی PoliceFata گزارش دهند.

منبع: YJC

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->